זרעים של שינוי  
054-5747817    054-3125551  
 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




חשיבה חיובית

שאלנו את עצמנו האם לכתוב על חשיבה חיובית, הרי כל כך הרבה נכתב על זה, יש כל כך הרבה מאמרים בנושא... והחלטנו בחיוב כי זה חשוב!!

אנחנו מתעסקים בנושא הזה הן בחיים האישיים שלנו, והן בחיים המקצועיים. אנחנו רואים איזה שינוי זה עושה אצל המטופלים שלנו, וגם אצלנו!!

מבלי שנשים לב, המחשבות שלנו מנהלות אותנו.

מה אנחנו חושבים, יקבע מה אנחנו מרגישים, ויקבע בהתאם גם את התנהגותנו.

איך זה עובד?


כשאנחנו חושבים מחשבה שלילית – "שום דבר לא מצליח לי", "אני דפוקה", אנחנו מרגישים רע עם עצמנו, אנו מתמלאים באנרגיה שלילית, מצב הרוח שלנו רע, והגוף שלנו מגיב בהתאם – הוא מכווץ, חסום, כפוף יותר, וכתוצאה מכך, נפרש את המציאות או דברים שנאמרים לנו  בצורה שלילית, וכמובן נגיב בהתאם.

לעומת זאת, כשאנחנו חושבים מחשבה חיובית כמו "היום אני מסוגל להתמודד עם כל דבר" או "כייף לי" משתחררים אנדורפינים (הסמים הטובים של הגוף) הממלאים אותנו במצב רוח טוב, ואנרגיה חיובית. כתוצאה, ההערכה שלנו לגבי עצמנו חיובית וכך גם העשייה, במובן הזה שאנחנו מרוצים ממנה ומתוצאותיה.

זה נשמע פשוט – כל מה שאנחנו צריכים זה רק לחשוב חיובי, והחיים יסתדרו לנו. לצערנו, אין דבר יותר קשה מאשר לבצע את העבודה הזו. אנחנו כל כך רגילים לחשוב ולפרש בצורה שלילית, שאנחנו עושים את זה די באוטומט. זה נשמע די פרדוקסלי שאנחנו לא מקדישים מחשבה לדרך בה אנחנו חושבים ומה אנחנו חושבים, אבל זה בדיוק כך.
 
מה אפשר לעשות?      


להפסיק לחשוב בצורה שלילית - זאת נוכל לעשות על-ידי מודעות למחשבות השליליות שלנו והחלפתן במחשבות חיוביות ומסתגלות יותר.

איך אפשר לשנות מחשבה שלילית?


העבודה על כך קשה אך משתלמת. היות ומחשבות שליליות הן מהירות ואסוציאטיביות, כלומר, מחשבה שלילית אחת מביאה גם את חברותיה, אנחנו חייבים להאט את הקצב כדי לאפשר למחשבות החיוביות להשתלב בזרם התנועה ולתפוס נפח גדול יותר. זו הסיבה שכדאי לעשות את התרגול בכתיבה או דיבור, ולא להסתפק בחשיבה.

אחרי שזיהינו את המחשבה השלילית נוכל להחליפה במחשבה חיובית יותר, שאנו יכולים להסכים אתה.

לדוגמא:
המחשבה השלילית – אני לא מצליחה אף פעם להתמיד.
ניתן לשנות ל:   יש תקופות שאני כן מסוגלת להתמיד.
                        כשאני מציבה לעצמי יעדים, לרוב אני עומדת בהם.
                        יש נושאים מסוימים בחיים שלי שאני כן מתמידה בהם.
כ
מובן, שפעם אחת אינה מספיקה. ככל שנתרגל יותר, כך נרגיש יותר טוב לגבי עצמנו, והנטייה שלנו לחשיבה חיובית, אופטימית, ומסתגלת יותר תגדל.

חשוב שנזכור, שהרגלים ניתן לשנות, כולל גם ההרגל של החשיבה השלילית.

שינוי דפוסי החשיבה יכול לעזור לנו בחיי היומיום, בהתמודדות עם קשיים ובהגשמת אתגרים.
 
מה עוד אפשר לעשות?           

להתמקד בחשיבה חיובית - לשאול את עצמנו ברמה יומיומית:

  • מה הצליח לנו היום?
  • איפה היינו מרוצים מעצמנו?
  • מה יכול לעזור לנו להרגיש טוב עם עצמנו? ולעשות את זה!
  • מה יכול למלא אותנו בתחושות טובות ונעימות? ולעשות את זה!
  • מה נותן לנו משמעות לחיים?
  • על מה אנחנו יכולים לומר תודה בחיים שלנו? ולהגיד!!
  • וגם, לתת קרדיט לעצמנו על כל פעולה שעשינו, שקידמה אותנו, ואפילו במעט.
כמו כל דבר שאנו רוצים לשנות, בהתחלה זה קשה, מלאכותי ומעצבן, אבל שווה את המאמץ.

והכי חשוב – זה עובד!!


כתבו נעמי ושמעון רביד
לייבסיטי - בניית אתרים